My biSgen

ParçaLanmış, böLünmüş dünyama-kimLiğime müzik gezegeninden düşen ışığın göLgesi vursa yeter!….

müzik dersinde biR küçük uygulama örneği – hayvanlar karnavalı – saint-seans

leave a comment »

öğrenciler sıkıcı öğretmenlerden hoşlanmaz. Kimse de sıkıcı öğretmen olmak istemez, ancak istemek yetmez. YaRatıcı oLmak lazım ve değişik uygulamalar bulmak zorundayız. Ara ara sınıflarda uyguladığım ve öğrencilerimin hoşuna giden uygulamalardan da bahsetmek istiyorum blog’da. işte bunlardan bir tanesi….

Cezayir asıllı fransız besteci "camiLLe saint-seans"ın “Le Carnaval des Animaux” ( hayvanLar kaRnavaLı) isimli çalışmasını dinletiyorum derslerde. önce tahtaya yukarıdan aşağıya doğru ( sırasının hiçbir önemi yok )

eşşek,

kuğu,

kaplumbağa,

baLık(akvaRyum),

fosil/ isKeLet , 

fiL,

kanGuru,

guguk kuşu,

Kuş kaFesi / büLbüLLer ,

aslan,

horoz/tavuk (bu eserin upload yeri 4shared değil-illegal paylaşım yazıyor kabul etmiyor malesef. ben de başka bir yere yükledim. ) yazıyorum. Ardından eserLeri dinLetiyorum. Öğrencilerle birlikte hangi hayvan sesinin takLit edildiğini buLuyoruz. En son oLarak da sadece öğrencilere soruyorum, hangi hayvanı temsil eden müziğin çaldığını.

Eserde aslında toplam 15 bölüm var. ancak ben "finale, introduction, vahşi ( bu eser ne bende ne de öğrencilerimde böyle bir etki/tesir bırakmadığı için ) ve pianist’i katmıyorum bu çalışmaya. ( eserlerin üzerine tıklayarak istediğinizi indirebilirsiniz )

Yeri geLmişken bu çaLışmada neden pianistLerin oLduğunu anLamış deĞiLim. BeLki de bestecinin mizahi biR yakLaşımının gösteRgesidir bu. ÖyLe ya, hayvanLar kaRnavaLı isimLi ve kLasik müzik çaLgıLarı ve anLayışıyLa hayvanLarın tasviR edildiği biR çaLışmada pianistLerin ne işi oLa ki başka !

bu arada bu çalışmayla ilgili olarak "buRaya","o-Raya" ve "ŞuRaya" mutLaka bakın derim.

sizler de payLaşıRsınız deĞiL mi?

Yorum bırakın