My biSgen

Bir başka WordPress.com weblogu

youtube kenar çubuğunu renkLendirme/ video ebatLaRını deĞiştiRme vb…

leave a comment »

Blog yazan bir arkadaşım evveLsi gün "Şu youtube‘dan bLoğa aktardığın görüntülerin kenar çubuklarındaki renkleri nasıl yapıyorsun?" dedi. Nereden öğrendiğimi hatırLamıyorum. ( muhtemeLen biLdiRgeç‘tir ) iyi dedim buRada biR küçük resimLi anLatım yapayım. Derken üstüne yine nette araştırır/karıştırırken buRaya rastLadım. ÜsteLik orada da şuna🙂

Neyse, kenar çubuklarındaki renklendirmeyi biR küçük resimle anLatayım baRi…

Öncelikle en basitten başLamak istiyoRum : Youtube‘den herhangi bir görüntüyü bLoğa nasıL aktaRıyoruz ?

Bunun için iLgili görüntünün olduğu sayfayı açıyoruz . Ben örnek olarak George Michael‘in Faith şarkısı için hazırlanmış görüntüyü kullandım.

Link bu alttaki: ya da buraya tıkYAYIN.

 

 

ancak siz yazınıza, bu aşağıdaki "Embed" yazan yerin altında object ile başlayan kodu kopyalayacaksınız.

ve görüntü aşağıdaki gibi  ( 1 ) olacak. 

 ( 1 ) George Michael – Faith

 

Gelelim kenar çubuğunu renklendirmeye :

Bunun için de alttaki resimLe buradaki yazı arasında mekik dokumanız gerek. Merak etmeyin çok koLay.

Önce "Customize" yazan yere tıkladım. Ardından aşağıdan siyah çember içine aldığım renge tıkLadım. Sonra da "Embed" yazan yerdeki kodu kopyalayıp yazıma ekledim, bu kadar. işte görüntü aşağıda ( 2 )

( 2 ) George Michael – Faith

Siz asıL aşağıdaki yazıyı oKuyun !

ebuRhan aRkadaşın yaptığı çalışmaya heRhangi bir açıkLama yapmayacağım, zira kendisi yapmış, aynen aktaRıyoRum : "Youtubeun web sayfanıza video eklemek için vermiş olduğu embed kodları W3 Doğrulama Aracı’dan geçememektedir. Bu problemi gidermek için bu web aracını kullanarak problem çıkartmayan geçerli kodlar oluşturabilirsiniz. Geçerli kodlar oluşturmanın haricinde bazı video özelleştirme ayarları da yapabilirsiniz."

Video renklerini değiştirebilir, videoların ebatlarıyla oynayabilir, ilişkili videoları gösterebilir, kenarlık gösterebilir ya da otomatik olarak oynatabilirsiniz.

Pek tabii ki bunun için buraya ya da ŞuRaya ( açıklamalar daha detayLı ) tıkLamanız gerekecek.

teşekkürLer ebuRhan, – yanıLmıyorsam aRkadaşın ismi eRhan🙂 – emeğine, yaratıcıLığına ve payLaşımcıLığına …

ve son oLarak yine "Youtube Valid Code Generator" ile oynayıp videonun ayarlarını değiştirdiğim haLiyLe : GeorGe miChaeL – FaiTh

çarpıcı oLsun diye bu kadar küçük oLdu. bu ne ya !

Written by My biSGen

20 Şubat 2008 22:25

BLOG, DİSKOTEĞİM, FaydaLi siTeLer, YOU-TÖVBE kategorisinde yayınlandı

Bir Cevap Yazın

