My biSgen

Bir başka WordPress.com weblogu

GetDataBack foR NTFS resimli anlatım – format yemiş hard diskten veri kurtaRma işLemi…

leave a comment »

Giriş

geçen yıl mayıs ayında "Norton ghost" programı ile bilgisayarımda işletim sisteminin kurulu olduğu C sürücüsünün backup imajını  almıştım. ( bu arada burada ve şurada bu konuyla ilgili güzel açıklamalar yapılmış )

Eğer windows kullanıyorsanız bilgisayarınızın da bir gün mutlak çökeceğini, virüs bulaşacağını vb. bilmeniz gerekir. MutLaka bir yedeğini almak gerekiyor.

Benim için mesele windowsun kurulması değil aslında, neredeyse 3 gün süren –özellikle müzik programlarının (Cubase , CakewaLk sonaR, Sound Forge,fruity loop, Guitar Pro, Band-in-a-box, Vst, vb )kurulumları… yoksa windows kurmak en fazla 1 saatlik bir iş.

Gelişme / Gelişmeme

Aldığım bu backup imaj epey de işime yaradı. birkaç kez bu imajı kullandım. Ancak aralık ayı başında yine bu backup yüklemek isterken bir dalgınlık / bir uyuşukluk / bir dikkatsizlik sonucu Backup imajımı C sürücüsüne değil G sürücüsüne yükledim. G sürücüsü ise benim ve kardeşim için yedekleme yaptığımız yaklaşık 15 yıllık çalışmalarımızın olduğu bölüm idi.

İçindeki dosyalardan bazılarını yazayım siz anlarsınız neden bu kadar önemli oLduğunu :"OğLumun günLüğü, hazırladığım çocuk şarkısı eşlikleri, tüm mP3 yedeklerim, Anadolu ateşi ( dawool) projesinin ) yedekleri, Mazlum çimen "BuLuşmaLar( kalan 2007)" albümü ve bazı dizilerin( Gelin, Hacı, Berivan vb ) müziklerinin yedekleri, Şahsenem "Kısasa Kısas (ÖZDEMİR-2006)", Serdar KemaL "Serden Türküler" albüm çalışmasının yedekleri, okulla ilgili şimdiye kadar hazırladığım ve paylaştığım tüm dökümanlarım vb…. "

Benim anlamadığım şu : Backup imajım zaten G sürücüsünde idi. nasıl oldu da bu backup’u yine kendi üzerine kurdu nortonghoSt!!! Neyse ya, işte olan oldu bir kez.

Tabii ne hallere düştüğümden bahsetmeyeceğim. Bu durumu kardeşimden uzun süre sakladım, saklamak zorundaydım, beni keser idi duysa:)

Gelelim kurtarma işlemlerine :

önce istanbul’da bir özel üniversitenin bilgi işlem bölümünde -ki kendilerini hiç tanımıyorum bile – bir yakınımın onlara bu durumu anlatmasıyla tanıştığım iki uzmandan yardım aldım. onlar benim için acil olan dosyaları kurtarıp beni biraz olsun rahatlattılar. Ayrıca kurtarma işlemini gerçekleştirdikleri programı da verdiler bana : Recover My Files Kurtarma işlemine bu programla başladım. Tam 62 saat sürdü ancak tüm söylediklerini harfiyen yerine getirdiğim halde ( ki netten de bir sürü site / konu / açıklama okudum inceledim ) topu topu 6 gb veri kurtarabildim. Umutsuzluğa düştüm, soğuk soğuk terler döktüm.

Yetinmedim. "Active@ File Recovery" programını kurup tekrar denedim. Olmadı, yine kurtardığım veri sadece 7 gb idi.

İlk uçun tersi : Son-uç

Ve en son "GetDataBack for NTFS" programını kurdum. Diğer programla 62 saat süren işlem bu programla topu topu 1 saat sürdü. Üstelik de 50 gb’lık ve hemen hemen tüm yedeklerimi kurtardım. ilk olarak türkçe yazılı anlatım için buraya bakın. Programın kendi sitesinden indirdiğim ve verilerinizi nasıl kurtaracağınızı anlatan resimli ama ingilizce pdf uzantılı dökümanı indirmek için buraya tıklayın. altta da kendim denedim resimli anlatım yapmayı.

1- programı kurduk ve açtık.

2 – Solda kurtarma yapacağınız sürücüyü seçiyorsunuz. Sonra "Next"e tıklıyoruz.

3 –

4-

( 1 ) Rakamı ile gösterilen bölüm programın sizin kurtarmak istediğiniz sürücüde bulduğu verileri klasör olarak gösteriyor. ( 2 ) ile gösterilen yer ise solda ( 1 ) ile gösterilen bölümde herhangi bir klasörün –tıklayarak seçili hale getirince– içeriğini gösteriyor. Siz verilerinizi kurtarmak için üstteki "COPY" yazan yere tıklayacaksınız. Tıklayınca program size ( 1 ) yazan bölümdeki seçtiğiniz klasörü nereye kopyalayacağınızı soruyor. Siz de artık bir yer gösterirsiniz. Olay budur.

Not: Yedeklerimi yanlışlıkla sildiğimde pek çok arkadaş elinden geleni esirgemedi. onlara da bu vesileyle çok ama çok teşekkür ediyorum.
getDataBeCk-for NTFS programını "BURADAN" indirebiLirsiniz.
program sadece 2,919 KB’dır.

Written by My biSGen

17 Şubat 2008 19:35

BILGISAYAR, FaydaLi siTeLer, program kurulumu, programlar kategorisinde yayınlandı

Bir Cevap Yazın

